Sedanul derivat direct din conceptul Mission L va purta numele Rapid. Poziționat sub Octavia, modelul compact va debuta la toamnă în Europa. Titulatura Rapid revine în gama Škoda după 22 de ani.
Sedanul derivat direct din conceptul Mission L va purta numele Rapid. Poziționat sub Octavia, modelul compact va debuta la toamnă în Europa. Titulatura Rapid revine în gama Škoda după 22 de ani.
Škoda va rămâne un jucător puternic în clasa compactă și în următorii ani. Mesajul a fost transmis încă din toamna anului trecut la Frankfurt când a fost revelat conceptul Mission L, modelul care anunță o serie de schimbări importante pentru marca cehă. Versiunea de serie se va numi Rapid și va fi disponibilă pe piața europeană în ultimul trimestru din 2012.
Anunțul oficial a fost făcut astăzi, 23 aprilie, de Winfried Vahland, șeful Škoda cu ocazia lansării prototipului Mission L la salonul Auto China din Beijing.
â€Rapid este următorul nostru nou model plănuit să intre în gama Å koda. Are o importanță centrală pentru creÈ™terea pentru creÅŸterea vânzărilor noastre şi ne va oferi un suflu puternică pe pieÅ£ele internaÅ£ionaleâ€, a declarat Winfried Vahland.
Poziționat sub Octavia, noul sedan a fost conceput ca un model cu linii simple și expresive, destinat în special familiștilor care văd în sedanul compact mașina ideală. Rapid va fi primul vehicul de serie care va promova noul limbaj de design și totodată noul logo Škoda.
După Octavia și Superb, noul Rapid va fi al treilea sedan global al mărcii. Din toamna anului trecut este disponibil în India, însă versiunea livrată pe această piață utilizează platforma lui Volkswagen Polo (Vento) și o parte frontală puternic inspirată de la Fabia. Versiunea europeană va împrumuta elementele de stil ale lui Mission L, iar cea destinată clienților din China se va baza pe liniile conceptului omonim lansat astăzi la Beijing.
Noul Rapid – sedanul poporului
Bazat pe o platformă a grupului Volkswagen de unde își va trage seva și noul Toledo, sedanul promite să devină una din cele mai viabile achiziții din segmentul compact. Prețurile vor fi cunoscute în toamnă, în preajma lansării.
Škoda este marca din grupul VAG cu cele mai accesibile automobile și ținând cont de faptul că Rapid se va poziționa între Fabia (preț de bază 8.200 euro) și Octavia (preț pornire 12.100 euro), este posibil tariful de listă să fie în România de aproximativ 11.000 euro.
La acest preț, Rapid va fi mai ieftin cu 5.000 de euro decât un Volkswagen Jetta. Pe piața indiană, Škoda Rapid se vinde la un preț de bază de 10.250 de euro.
Chiar dacă numele său sugerează performanță dinamică, noul Rapid nu va fi mașină pentru șoferii iubitori de adrenalină, dar are o strânsă legătură cu numele unor automobile sport dezvoltate de Škoda.
Rapid renaște a treia oara
Cu siguranță, pentru unii pasionați de automobile titulatura Rapid este încărcată de o anumită valoare spirituală. Mașina era sinteza unei sportive la preț accesibil, cu o structură și o mecanică simplă, dar robustă.
Prima generație s-a lansat în 1935 și era disponibilă doar în versiune coupe. Pentru a-i demonstra fiabilitatea, robustețea, dar și rapiditatea, un an mai târziu doi tineri inimoși, Jan Bretislav Prochazka și Jindrich Kubias, s-au îmbarcat într-o călătorie în jurul lumii (Praga, Moscova, Bombay, Singapore, Shanghai, Yokohama, Honolulu, San Francisco, New York, Paris, Berlin, Praga) la bordul unui Skoda Rapid. Modelul a revenit la destinație după numai 97 de zile.
Până la producția ultimului Rapid în 1947, s-au fabricat numeroase versiuni sportive cu diferite indicative, inclusiv un cabriolet.
Skoda renunță ulterior să mai fabrice gama Rapid, însă revine asupra acestei decizii în 1981. După 34 de ani de absență, coupe-ul este relansat pe piaÈ›a europeană. Bazat pe sedanul 130, modelul devine destul de popular printre vest-europeni, care îl supranumesc â€Porschele sărăcilorâ€.
Ultimul exemplar este fabricat în 1990, cu numai un an înainte ca Skoda să devină o marcă a grupului Volkswagen.